Vloga termostata pri uravnavanju hladilnega sistema

Hladilni sistem potrebuje posebno komponento, ki skrbi za njegovo uravnavanje. Ta komponenta je termostat, ki skrbi za konstantno temperaturo motorja. Nadzoruje temperaturo motorja ter pošlje hladilno tekočino po sistemu, da se motor ohladi. V primeru, da se termostat pokvari, pride kmalu do obrabe motorja zaradi pregrevanja.

Znaki okvare termostata in vpliv na obrabo motorja

Prvi znaki okvare termostata se kažejo v tem, da se motor pregreva že kmalu po vžigu vozila. V nekaterih primerih opazimo, da se motor ne more segreti dovolj, kar se najbolj kaže tudi pri tem, ko vključimo segrevanje kabine. V kabino prihaja samo mrzel ali mlačen zrak. Dodatni znak okvare je viden s tem, ko se na armaturni plošči vklopi lučka, ki kaže, da se motor pregreva. Obenem lahko opazimo, kako se kazalec za temperaturo motorja na armaturni plošči premakne zelo visoko ali morda celo zelo nizko.

Prvi znaki okvare termostata
Prvi znaki okvare termostata se kažejo v tem, da se motor pregreva že kmalu po vžigu vozila.

Kako je sestavljen termostat?

Avtomobilski termostat je narejen kot ventil, ki loči dva hladilna kroga v motorju. Ventil se odpre samo po potrebi. Sestavljen je iz enega majhnega dela pločevine. Na podlagi temperature motorja reagira s pomočjo spiralne vzmeti in jedra z voska, ki je občutljiv na temperaturo antifriza. V kolikor se temperatura okolice zelo segreje, potem termostat odpre tok hladilne tekočine. Vosek se stopi, spiralna vzmet pa potisne in odpre loputo. Čim se temperatura okolice shladi, se ventil zapre, vosek pa strdi.

Kje se nahaja termostat in kako ga najdemo?

Ventil termostata se nahaja v neposredni bližini motorja. Najdemo ga tako, da sledimo hladilnemu krogu v obliki črke ipsilon, ki sestoji iz treh cevi. Na stikalu med malim in velikim hladilnim krogom se nahaja poseben vozel iz aluminija, ki ga lahko odpremo. Termostat se nahaja neposredno pod tem vozlom. Nekatere znamke vozil imajo termostat nameščen neposredno na motorju, druge ga imajo zraven motorja. Njegova funkcionalnost pa je ne glede na postavitev enaka.

Delovanje motorja in ohlajanje

Motor je narejen tako, da se njegovi deli sproti prilagajajo temperaturi delovanja. To pomeni, da če dosežejo posamezni deli previsoko temperaturo, se hitro obrabijo. V kolikor avtomobil vozi s hladnim motorjem, potem ne prihaja do pravilnega gibanja vseh komponent, kar povečuje obrabo. Za normalno delovanje vozila je tako ključno, da hladilni sistem deluje pravilno in brez napak. Motor je tako ravno prav vroč.

Preberite si še naslednji članek: Okvarjene zavorne ploščice so življenjsko nevarne

Okvara zavornih ploščic včasih na prvi pogled ni povsem očitna. 

.

Članki iz iste kategorije: